Мобилните оператори в страната възнамеряват да вдигнат цената за клиентите си накуп за 2020 г. и 2021 г. през януари 2022 година. "За нас това е нелоялна търговска практика и още днес ще има акт на Комисията за защита на потребителите (КЗП), с който я забраняваме", каза днес на брифинг вицепремиерът и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова.

След среща днес с представители на КЗП и неправителствени организации, министърът коментира, че ако въпреки становището на КЗП цената бъде повишена, ще се наложат всички регулаторни мерки.

"Ще се налага глоба в размер от 1000 до 30 000 лева", поясни Нинова. Ако нейната заповед бъде обжалвана, тя ще се обърне към съда и ще поиска да се приложи предварително изпълнение, т.е. да не се пристъпва към увеличение на цената", категоричен бе икономическият министър.

Потребителите са потърпевшите от всяка криза в България - енергийна, икономическа, вдигане на цените, неравноправни клаузи в договорите, нелоялна конкуренция, каза министърът. В същото време потребителите са беззащитни срещу "големите", които са колекторските фирми, монополите, ЕРП-та, топлофикации, мобилни оператори. "Искам да ги уверя, че от днес ще положим всички усилия те да почувстват, че държавата стои зад тях, че защитава техните права с всички правомощия, които имаме като институции", посочи Нинова.

А1 е първият телеком в България, който предлага мобилни Narrowband IoT решения

А1 е първият телеком в България, който предлага мобилни Narrowband IoT решения

Министър Нинова заяви още, че се възстановява работата на Националния съвет за защита на потребителите, който не се е събирал от повече от 2 години. "Това е изключително важен орган, който се съсредоточава в своите правомощия, междуведомствени действия и съгласуване между няколко министерства", обясни вицепремиерът.