Посланикът на Китай в Германия заплаши Берлин с ответни мерки, ако изключи Huawei Technologies Co. като доставчик на оборудване за 5G мрежите в страната, припомняйки, че германските автомобилни производители продават милиони автомобили в Поднебесната империя, пише Bloomberg.

"Ако Германия вземе решение, което доведе до изключването на Huawei от германския пазар, ще има последствия", заяви посланик Ву Кен в събота. "Китайското правителство няма просто да стои и да гледа безучастно".

Коментарът на посланика идва в момент, в който в най-голямата европейска икономика се чуват все повече гласове срещу китайската Huawei. Расте и броят им сред депутатите от коалиционния партньор на канцлера Ангела Меркел. Те вече представиха законопроект, който ще въведе широка забрана срещу доставчици на 5G оборудване, на които "не може да се вярва".

Текстовете не посочват поименно Huawei, но ограниченията съответстват на профила на китайското дружество, което е най-големият доставчик на телекомуникационно оборудване в света. Huawei многократно е отричала обвиненията, че оборудването ѝ създава рискове от шпионаж.

В неделя германският министър на икономиката Петер Алтмайер предупреди за вредата от закони, които са създадени за конкретна компания. "Не трябва да нападане отделни компании, а вместо това трябва да изискаме всички технологични компоненти, използвани в Германия, да отговарят на най-високите стандарти за сигурност", заяви той пред Der Tagesspiegel.

Меркел понесе тежък удар от съпартийците си заради Huawei

Меркел понесе тежък удар от съпартийците си заради Huawei

ХДС прие решение срещу допускането на китайската компания в изграждането на 5G инфраструктурата

Въпросът с Huawei е деликатен и поради друга причина: администрацията на президента на Съединените американски щати Доналд Тръмп иска да накара съюзниците на страната да забранят участието на Huawei.

В събота посланик Ву заяви, че пред Huawei няма законово изискване да предоставя данни на китайското правителство, а след това напомни на публиката, че германските производители отговарят за една четвърт от продадените 28 милиона автомобила в Китай миналата година.

"Можем ли някой ден да кажем, че тези германски автомобили вече не са безопасни, защото сме в позиция да произвеждаме сами своите автомобили? Не. Това е протекционизъм", казва той.

Китай е най-големият пазар за Volkswagen, BMW и Daimler, а всяка една от трите компании е инвестирала милиарди в производство и дистрибуция. Макар че продажбите на автомобили в Китай се свиват през последната повече от година, Поднебесната империя все още е най-големият пазар в света.

Вашингтон не се е отказал от мита върху европейските автомобили

Вашингтон не се е отказал от мита върху европейските автомобили

Изявлението идва ден след обявяването на ставки върху внос за $2,4 милиарда от Франция