Веригата Waitrose продаде три от обектите си на Lidl. Сделката предизвика вълна от недоволство сред средната класа в квартали на Лондон, Лейчъстършайър и Нотингмамшайър. Причината не се крие само в това, че живеещите там вече няма да могат да си купуват еленски кюфтенца и сладолед с шам-фъстък, пише The Guardian.

Те се притесняват и че цените на жилищата им ще паднат.

"Имам жилища в Уолатън, Нотингмамшайър, които отдавам под наем. Проблемът е, че цените на жилищата е притеснение за нас, тъй като това е по-богат регион", казва 49-годишната Кал Кандола.

Жилищата около по-престижната верига се радват на "ефекта Waitrose" и се продават с 12 процента (£43 751) повече, отколкото средното жилище в страната, гласи доклад на Lloyds Bank от миналата година.

Но недоволството на местните може би е прекалено. Цените на жилищата, които се намират в близост до бюджетни супермаркети като Lidl се продават дори за повече - с около 15%, гласи същото изследване.

А и дискаунтърите са все по-популярни и сред по-заможните купувачи, коментира изданието. Именно ръстът на клиентите от средната класа помогна на Lidl и Aldi да изпреварят Waitrose, според анализаторите в Kantar. Те вече контролират 14% от пазара, спрямо 10% преди само три години.

Експертът Нийл Хъдсън посочва, че промяната най-вероятно няма да се отрази на цените на жилищата. "Присъствието на Waitrose отразява по-широк кръг от фактори, заради които по-заможните купуват жилища в района", смята той.

Lidl: Семейство Шварц и историята на една от най-успешните вериги в Европа

Lidl: Семейство Шварц и историята на една от най-успешните вериги в Европа

Не много познат факт е, че компанията е в една група с конкурента си Kaufland