Новооткритите търговски площи в молове в Русия надхвърлят същите в която и да е друга европейска дръжава. Само през първото полугодие на 2019 г. са били открити около 200 000 кв. м., еквивалент на 27 футбулни игрища, което отговаря за около една четвърт от всички нови търговски комплекси в Европа, показват данни на Cushman & Wakefield, цитирани от The Moscow Times.

Само Москва отговаря за около 12 процента от площта на всички нов молове в Европа, отворили през първото полугодие. Русия е и дом на най-големият мол на Стария континент - Авияпарк в Москва, който може да се похвали с площ от 230 000 кв. м. Типичният мол е с размери между 30 000 и 100 000 кв. м.

Очаква се вложенията в молове да продължат, прогнозират от компанията. Очаква се през второто полугодие на 2019 г. и през 2020 г. да бъдат отворени нови 1,4 милиона кв. м., което ще нареди Русия на втора позиция на континента само след Турция.

Cushman & Wakefield посочва, че растежът в Русия идва въпреки ниския разполагаем доход, крехкото доверие на потребителите и слаб ръст на продажбите на дребно.

Парадоксът в Русия: по-високи заплати, по-голяма бедност

Парадоксът в Русия: по-високи заплати, по-голяма бедност

Все повече хора живеят под прага на бедността, населението задлъжнява с рекордни темпове