Собствениците на молове в САЩ искат да продават. Но купувачи няма, пише Bloomberg.

Докато водят битка с електронна търговия, собствениците на търговски центрове искат да се освободят от тези, които вече западат, за да се фокусират върху останалата част, които все още носят печалба. Това обаче се оказва твърде трудно, тъй като съвсем малък брой инвеститори имат желание да купят западащ мол - а още по-малко са готови да платят толкова, колкото собствениците искат.

През април се отчитат едва $3 милиарда долара сделки - 27% спад спрямо същия месец на миналата година и най-ниското ниво от февруари 2013 г., показват данни на Real Capital Analytics Inc.

Гиганти като Simon Property Group Inc. и GGP Inc. харчат милиарди, за да обновят своите центрове, добавяйки разнообразни преживявания, които не могат да бъдат намерени в интернет. Но има и множество молове, които вече са загубили твърде много клиенти и не си струва да бъдат обновявани на висока цена.

"Средата е много трудна. Не мисля, че някой наистина очакваше сривът на физическите магазини да дойде толкова бързо", казва Джо Корадино, главен изпълнителен директор на Pennsylvania Real Estate Investment Trust, която притежава 21 мола. От 2013 г. компанията продаде 17 от своите търговски центрове, а последната сделка бе от септември м.г. за 33,2 милиона долара. Корадино казва, че днес цената би била далеч по-ниска.

Трудно е да се каже колко точно мола се продават в момента.

За последните 12 месеца цената им намаля с 14%. В същото време цените на други имоти, като офиси и складове, се повишават или държат ниво.