Изцяло електрическия ферибот Ellen завърши своето първо пътуване между пристанищата Соби и Финшав, намиращи се на островите Аеро и Алс в Дания през миналата седмица. Той е способен да превозва едновременно 30 превозни средства и 200 пасажера.

Корабът е захранван от система от батерии с капацитет 4,3 мегаватчаса, разработени от швейцарската компания Leclanche, пише CNBC. В свое съобщение от миналата седмица фирмата е заявила, че Ellen, който се смята за най-големия електрически ферибот в света, трябва да бъде напълно готов за експлоатация през следващите няколко седмици.

От ръководството на компанията са казали, че движейки се на електричество, корабът ще спести около 2000 тона емисии на въглероден диоксид, 2,5 тона прахови частици и 1,4 това серен диоксид за година.

Развитието на електрически фериботи като Еllen идва в момент, когато Международната морска организация се готви да въведе нови правила известни като IMO 2020, свързани с ограничаването на емисиите на сяра. Според наредбата от януари 2020 година морски кораби, които използват гориво със съдържание на сяра по-високо от 0,5%, няма да могат да се движат.

"Този проект доказва, че днес можем да заменим горивото с чиста енергия и по този начин да допринесем в борбата срещу глобалното затопляне", посочват от Leclanche.

Според разработчиците на кораба, който е финансиран с европейски средства, Еllen може да измине 40,7 километра с едно зареждане. Това е най-новият пример за иновативните технологии при транспорта. През 2018 година железопътният производител Alstom пък създаде влак, задвижван с водород.

Най-големият петролен танкер се отправи към зона за съхранение на нефт в Азия

Най-големият танкер, превозващ петрол, се отправи на 20 000-километрово пътуване

Той трупа запаси от петрол с ниско съдържание на сяра