Френските винопроизводители ще преработят непродаденото вино в гел за ръце, за да освободят място за производството през тази година, заявиха от земеделската агенция на страната, предаде Guardian.

Винопроизводителите бяха засегнати от затварянето на барове и ресторанти във Франция и чужбина. Износът за САЩ, който намаля наполовина, след като администрацията на Тръмп въведе тарифи през октомври 2019 г., падна още повече след избухването на Covid-19.

Правителствената агенция FranceAgriMer заяви, че 33 дестилерии са получили разрешение да превърнат 2 милиона хектолитра непродадено вино в етанол или хидроалкохолен гел, за да освободят място във винарните за производството, които ще е от тази година. Мярката е одобрена от Брюксел и ЕС ще финансира дестилацията.

Винарите имат срок до 19 юни да кандидатстват за схемата и да заявят колко вино желаят да превърнат в етанол или дезинфекциращ гел за ръце.

Ще им бъдат изплатени по 78 евро за хектолитър за вино, със защитено географско указание и 58 евро за останалите. Подобни мерки се прилагат в Испания и Италия като част от усилията за справяне с излишъка от алкохолната напитка.

Алкохолът, произведен чрез процеса на дестилация, ще бъде използван от фармацевтичната и козметичната индустрия и за производството на дезинфекциращ гел за ръце.

"Дестилираното вино в никакъв случай няма да се използва за производство на спиртни напитки, заяви Дидие Джосо, ръководител на винения клон на FranceAgriMer. "Вероятно ще има нужда и от запасите с етанол, но количеството ще бъде по-малко значително, отколкото за виното."

Продажбите на вино в Европа може да се свият наполовина

Продажбите на вино в Европа може да се свият наполовина

Кризата може да доведе до необратими промени в сектора според Международната организация за лозарство и вино

Около 500 винопроизводители на Бургундия са дарили 3000 бутилки, като една трета от тях са дадени на търг в подкрепа на болничния персонал в региона.

Регионът на Шампан, в Североизточна Франция, е особено засегнат от коронавирусната криза и отчита спад в седмичните продажби до 64% ​​по време на блокирането в сравнение със същия период на миналата година.