Рекламирането на продукти от звезди в социалните мрежи е тенденция, която се разви на Запад, но бързо се разпространява в Китай, пише Zero Hedge. Във втората по големина икономика на света инфлуенсърите включват представители на всякакви прослойки - от фермери, през майки и дори до кучета.

А ново изследване на Ruhn Holding показва, че за миналата година те са генерирали продажби на стойност над 4 млрд. долара само в Китай. Същевременно все по-голям брой (67%) от рекламодателите посочват, че интернет знаменитостите са техният предпочитан канал за достигане до потребителите. Индустрията, която продуцира и развива лица в интернет пространството, е нараснала двукратно за последните две години.

Стойността на продажбите, подпомогнати от инфлуенсърите, също расте с около двукратен темп на годишна основа от 2015 г., когато е възлизала на едва няколко стотин хиляди юана, до момента. А делът на покупките, за които са спомогнали онлайн знаменитостите, постепенно също се покачва, макар че засега е относително малък на фона на онлайн пазара, възлизащ на 2 трлн. долара.

В Китай има около 21 млн. инфлуенсъри, много от които използват местните платформи за създаване на съдържание. Данните показват, че потребителите в страната са по-податливи на послания от знаменитости, отколкото са тези на другите пазари. Много от изследваните купувачи са посочили, че имат доверие единствено на инфлуенсърите.

"Това се дължи на присъщото недоверие на китайските потребители", каза управляващият директор на маркетинговата компания China Skinny Марк Танер. "За мнозина китайските инфлуенсъри са най-достоверният и автентичен източник на информация, особено като се има предвид, че няма много канали за информация, освен държавните медии."

Според проучването около 20% от потребителите, които гледат онлайн, ще закупят един продукт. При конвенционалните канали за реклама техният дял е по-малко от 1%. Онлайн лицата са толкова добър метод за излъчване на послания, че дори и представители на Китайската комунистическа партия вече проучват за възможни начини, по които да ги използват.

Също се дискутират и регулации на инфлуенсърството в страната, особено когато потребителите се окажат подведени. В момента Alibaba е една от най-големите компании, инвестиращи в инфлуенсъри, като тя излъчва около 100 хил. такива лица дневно в мобилното си приложение.