От регистрирането на първия случай на коронавирус в САЩ насам потребителските навици се изместват.

Медицинските маски, средствата за дезинфекция на ръцете, ръкавиците и тоалетната хартия бяха сред най-търсените артикули и рафтовете в магазините в САЩ се изпразниха за отрицателно време. Но това не са единствените продукти, за които потребителите харчат пари в магазини и онлайн.

В допълнение към медицинските консумативи като лекарства за настинка и термометри, както и предмети за килера като консерви и бутилирана вода, хората започнаха да отделят и много пари и за забавление. Това направи настолните игри, пъзелите и видеоигрите в много популярни предмети.

Според Кит Яроу, която е потребителски психолог, хората в момента купуват артикули въз основа на три нужди - да се защитават от заразата, да се забавляват и да се свързват помежду си.

Производители на тоалетна хартия: Сблъскваме се с нещо невиждано

Производители на тоалетна хартия: Сблъскваме се с нещо невиждано

Може ли стоката да стане дефицитна за по-голям период от време?

"На първо място са практическите ни нужди. Вкъщи сме повече време, затова имаме нужда от повече храна и се нуждаем от повече провизии", казва Яроу.

Консервите, бутилките с вода, замразената храна, оризът и тестените изделия бяха първите такива стоки, които свършиха по магазините. А хранителните магазини трябваше да работят бързо, за да попълнят доставките си.

Яроу обяснява, че натрупването на хранителни продукти има смисъл в психологически план. Тъй като хората се чувстват застрашени или изпитват тревожност, първият инстинкт е те да получат някакъв контрол над ситуацията.

"Хората прибягват до единственото действие, което намират за полезно - запасяването", посочи тя.

Никой не иска да свърши храната или почистващите материали, докато се опитва да се грижи за другите, каза още психологът.

И когато хората се почувстват сигурни вкъщи, веригите започват да регистрират ръст на закупуването на други предмети, които са насочени повече към емоционалното благополучие.

Снимка 473563

Източник: iStock

Време за забавление и уединение

Едни от най-продаваните артикули в Amazon през последния месец са били настолните игри и пъзелите.

Прави впечатление и че най-търсените игри са Sorry, Jenga, Connect 4 и Clue - всичките на компанията Hasbro.

Изпълнителният директор на Hasbro Брайън Голдър заяви пред CNBC, че компанията изпитва силно търсене по време на пандемията на коронавирус.

"Като цяло наблюдаваме голямо търсене на нашите продукти. Всъщност нашите вериги за доставки се възстановяват и работят в Китай", казва Голдър.

По думите му търсенето на игрите на Hasbro като Monopoly, Operation и Play-Doh също е особено силно. Компанията планира и да пусне нови продукти в отговор на широко прилаганите мерки срещу разпространението на коронавируса, които водят до изолация.

Снимка 473564

Източник: iStock

Психоложката Яроу заяви още, че в допълнение към традиционните забавления като семейни игри, видео игри, телевизия и филми, хората също се насочват и към занаятчийството.

"Хората трябва да намерят неща за вършене. Някои избират игрови конзоли и подобни неща, но и много хора се връщат към домашните занаяти", каза тя, допълвайки, че това води и до уединение в семействата.

Например много хора са избрали да месят домашен хляб в този период, което е довело до изчерпване на продукти като мая и сода. Много хора са решили и да се научат да плетат или бродират.

Трети пък са избрали да поръчат постелки за йога и други домашни аксесоари за спорт.

Презервативите също са сред най-купуваните артикули.

Забелязва се и увеличение на потреблението на технологии, които позволяват на хората да се свързват помежду си. Според Яроу компании като Zoom отбелязват скок не само в интереса на потребителите, но и в интереса на инвеститорите.

"В живота ни няма нищо по-важно от това да се свързваме с други хора и в това време, когато сме толкова тревожни и се нуждаем един от друг повече от всякога, всъщност не можем да сме заедно." Хората обаче винаги намират начин да бъдат заедно, допълва Яроу.

7 негативни последици от свръхкупуването на храни и стоки

7 негативни последици от свръхкупуването на храни и стоки

Излишни разходи и нерви, повече продукти на боклука и наднормено тегло