През 1926 година шотландският производител на уиски Macallan Distillery взема испански дъбови бъчви и ги пълни с т.нар. шери олоросо. Дървото поема ароматите, а след това течността е източена и на нейно място се сипва още неузряло уиски. И то престоява там години наред.

Шест десетилетия по-късно през 1986 година от тази бъчва са напълнени 40 бутилки, а три години по-късно първите 12 от тях са пуснати заз продажба. След още четири години други 12 са продадени.

Когато това се случва, те са продадени за стотици хиляди долари. Това се случва и с наскоро продадената бутилка, пусната за първи път на пазара през 1999 година.

През октомври тя намери своя купувач срещу 1,5 милиона долара на търг, организиран от Christie's. Това се превръща в най-скъпото продадено уиски, като предишният такъв рекорд е за близо 900 000 долара.

Въпросът е обаче, ако човек притежава подобно бижу, дали би го възприемал повече като инвестиция за милион и половина долара или би побързал да си сипе една чаша от него?

"Вкусът би бил много сложен коктейл с дълбок махагонов нюанс с какафония от различни аромати и концентрирани вкусове", признава сомелиерът Тим Триптрий от Christie"s.

"Ще усетите вкуса на дървото, щипка ванилия, вероятно малко усещане за ядки, канела и още много други", обяснява той.

Със сигурност би си заслужавало. Особено като се има предвид, че 750 милилитра от тази напитка струват 1,5 милиона долара. И само едно малко от 50 милилитра би струвало впечатляващите 100 000 долара.