Като потребители на най-големите гиганти в света на технологиите сигурно се е случвало поне веднъж да се запитате къде е по-добре да се работи - в Google или във Facebook.
Въпросът се появи в сайта Quora, а отговорът му дойде от Дейвид Брагински, който е работил като инженер в Google, Facebook и понастоящем в Asana, предаде Quartz.

Той посочва, че много зависи от характера и какъв тип култура харесва отделният човек. „Краткият отговор е, че трябва да работиш във Facebook", е съветът му към потребителя, задал въпроса. Дори му предлага да погледне CV-то му.

Брагински подчертава, че информацията може да не е съвсем актуална, тъй като е работил в двете компании допреди няколко години.

Култура:

В Google хората ценят работата върху сериозни проблеми. Нещата са доста шлифовани, кодът обикновено е масивен. Има много експерти и процеси за преглеждане, създадени за дизайните на системите.

Google е склонна да цени технологията. Нещата често се правят, защото са технически трудни или внушителни. В повечето проекти инженерите взимат решенията.

Във Facebook нещо трябва да бъде направено и хората го вършат. През повечето време те не четат литература по въпроса и не се консултират с някой експерт. Те просто сядат, пишат кода и правят така, че нещата да заработят. Много пъти това може да доведе до бъгове или пробиви. Когато се случи, служителите оправят проблемите, заменят компонентите и продължават към следващата задача.

Facebook цени продуктите и преживяването на потребителите. Тенденцията е дизайнерите да имат много голямо влияние.

Размер:

Google е много голяма компания. Има много екипи, които правят едно и също и не знаят един за друг. Има екипи, които твърдо вярват, че други екипи не трябва да съществуват. Има огромни части от Google, които са описвани като "non-Google" заради културни различия и постижения. Когато отидете на фирмено парти, няма да познавате 95% от хората там.

Facebook е доста по-малка. Макар да не познавате всички там, вероятно ще разпознаете 25% от инженерите. Понякога има дублиране на работата, но почти винаги това е умишлено.

Хора:

Google има невероятни инженери. Има хора в компанията, които са превърнали компютърната индустрия в това, което е днес. Доста малко вероятно е да работите или контактувате с тези хора. Общо взето качеството на хората, с които ще работите, все пак ще е високо, особено ако се озовете в някой от основните екипи (Search или Ads). Има и голям брой академици, много умни хора, които имат опит, страст и работят здраво.

Инженерите във Facebook обикновено са по-млади и много от тях са по-неопитни. Те са само 400 и социалната мрежа е много по-склонна да уволнява хора в сравнение с Google. Средното качество на инженерите като цяло е по-високо, но Google има някои силни личности.

Управление:

Тъй като Google е толкова голяма копания, управлението има много по-важна роля. Има много вицепрезиденти, директори, мениджъри и технически лидери. Повечето мениджъри са компетентни, но има териториални войни и идеологически конфликти на много нива. Инженерите и екипите имат много свобода, но е трудно да си сътрудничат.

Всички мениджъри във Facebook са технически. Има един вицепрезидент по инженерството, няколко директори и редица мениджъри. Заради размера на компанията йерархията е много по-маловажна, тъй като е възможно да изградиш взаимоотношения с хората в нея. Това значи, че има много повече партньорска комуникация и сътрудничество.

Възнаграждение:

Основните заплати в двете компании са доста близки, като Google предлага малко повече. Търсачката-гигант има и годишен бонус от 15%, но с различни множители. Компанията ще ви плати и да продължите обучението си и ще го направи относителни лесно и евтино да получите магистърска степен от Станфорд или Университета „Карнеги Мелън", докато работите в нея.

Бонусът във Facebook е 10%, но се качва нелинейно за високо-ефективните инженери. Не можете да продадете дяловете си преди първоначалната публична оферта и не е ясно кога ще е това.

Допълнителни бонуси:

Като цяло, бонусите за служителите в свободното време в Google са по-добри, защото има фитнес, танцово студио, постоянен поток от интересни говорители, ски пътувания и подаряване на мобилни телефони.

Кафето във Facebook е много хубаво и компанията субсидира химическо чистене.