В резултат на преразглеждане пазарните позиции и асортиментовото си портфолио, БМВ има намерение да създаде нов модел автомобил, по-малък дори и от Мини.

Ако немският производител успее да създаде успешен прототип, ще ограничи емисията на въглероден диоксид, характерна за мощните двигатели на другите модели.

Решението бе взето в резултат на регулативните мерки, взети от ЕС за намаляване на въглероден диоксид.

Очаква се БМВ да представи актуална информация за плановете си при обявяване на резултатите от последното тримесечие в сряда.

Въпреки това, хора, запознати с проекта, съобщиха, че най-вероятно компанията няма да използва своята марка за новия модел, която се очаква да бъде проектирана на същата платформа като следващо поколение Мини.

Според непотвърдена  информация, БМВ може да  реализира проекта в сътрудничество с Мерцедес.

В Европа пазарният сегмент на мини габаритни градски коли или т.нар. „забавни коли" нараства бързо поради ограниченията, свързани с по-ниска емисия на газове.

Фиат твърди, че е продал всичките 60 000 автомобила от годишната емисия на модифицирания 500 супермини едва месец, след като ги е пуснал на пазара.

Властите в ЕС задължават производителите на коли да ограничат средните стойности на отделяне на въглероден диоксид до 25%.

Предполага се, че БМВ няма да повтори грешката на своите конкуренти Мерцедес, които загубиха милиарди евро след като пуснаха на пазара модела Smart city car.