Единственият риск, който държавата като възложител (концедент) по концесията за автомагистрала „Тракия" ще поеме, е възможността за споделяне на риска от недостатъчен трафик по магистралата, заяви Сергей Станишев днес.

Риск за търсене между страните по договора, т.е. - за извършване на плащания по недостига от страна на държавата може да има, само след определяне на минимален размер на трафика, който да гарантира покриване на определени с концесионния договор разходи за строителство, управление, поддръжка и експлоатация на обекта на концесията.

Станишев допълни обаче, че подобен риск не е много реалистичен, имайки предвид нарастващия трафик в посока София - Бургас.

Министър председателят допълни, че договорът за авромагистрала "Тракия" е максимално изгодния за България финансов модел на концесия.

Припомняме, че съгласно одобреният от Министерски съвет договор за концесията, държавата няма да поеме строителният риск, рискът за наличност на услугата и премахването на явната или скрита форма на държавна гаранция по финансирането на проекта.