Между 7 и 12-ти май у нас се очаква съвместна инспекция на Европейската комисия и EASA (Европейската агенция за Авиационна безопасност), която ще ревизира 5-те български карго авиокомпании дали са изпълнили изискванията на Европейската комисия, за да бъдат преразгледани лицензите им. След това на авиокомпаниите евентуално да бъде възстановено правото да извършват полети в ЕС, Швейцария, Исландия и Норвегия.

Припомняме, че Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация"- Министерство на транспорта забрани на "Ер София", "Хели Ер", "Брайт Авиейшън", "Скорпион Ер" и "Вега Еърлайнс" да извършват полети в ЕС на 25 февруари т.г.

Тогава на 5-те компании беше даден срок от 2 месеца, да изпълнят изискванията на ЕК и да им бъдат възстановени лецензите за полети. потърпевшите тогава се съгласиха, че срокът е достатъчен.

С отнемането на лиценза на 5 карго компании ГД "ГВА" на практика е предотвратила попадането на българска авиокомпания в "черния списък" на ЕС, коментираха тогава за Money.bg експерти от сектора.

Забраната, наложена от българска страна, позволява при регулиране на неизправностите и в частност при подмяна на проблемния самолетен парк от товарни АН- 12, отнемането на лицензите да бъде преразгледано в много по-кратки срокове и компаниите отново да оперират на европейския пазар.

Стратегическият ход позволява на 5-те ни авиокомпании да отстрочат с малко решаването на проблема с остарелия руски авиопарк, който по изискване на ЕС трябва да излезе от регулация след 1 април 2007 г.