Африканският континент има за германската икономика малко значение. По-малко от 2 на сто от германския износ е насочен към Африка, най-вече към Египет, Тунис и Мароко или пък в Южна Африка, най-голямата икономика на континента.
Китай инвестира в африкански суровини, не на последно място за да покрие своя дефицит от материали. За германските фирми например е трудно да инвестират без държавни гаранции. Заради финансовата криза банките станаха по-въздържани при раздаването на кредити, особено когато става въпрос за Африка.
Пазарът на мобилни телефони в Африка процъфтява. Почти всяко африканско семейство разполага с поне един телефон. Експертите смятат, че пазарът на този тип стоки ще продължи да се развива във възходяща посока, но не с такива високи темпове като сегашните. Някои чуджи компании използваха изгодните взможноти. Британската фирма Vodafone закупи 40 на сто от капитала на мобилния оператор в Кения Safaricom през 2000 година. Оттогава клиентите на Safaricom стократно се увеличиха и печалбата нарасна с 40 на сто. MTN Group от Южна Африка, най-големият мобилен оператор на Африка, беше в процес на продажба на две индийски телекомуникационни компании. Сделката още не е приключила.
Африканският пазар става все по-атрактивен за чуждестранните инвеститори. По-предвидливите вече вложиха средства.