Тази седмица платената рекламна програма на Google - AdWords, отпразнува 15-годишнината си. По този повод интернет компанията представи инфографики на най-често търсените преди повече от десетилетие брандове.
Класацията на Google само показва колко много нещата са се променили и как по-голямата част от водещите тогава световни корпорации далеч не са толкова популярни днес. Ето ги и тях:
8. Canon - компанията все още е лидер на пазара на фотографска техника. Въпреки това данните на най-популярната интернет търсачка показват, че интересът на потребителите към бранда върви само надолу от 2004 г. насам.
7. Honda - търсенето на резултати от автомобилния производител в Google претърпява големи върхове и спадове през последните 15 години.
6. Ferrari - независимо че колите с тази марка са едни от най-желаните, все по-малко хората в интернет търсят новини за компанията.
5. Dell - някога компанията беше най-популярният производител на компютри. В последните години потребителите обаче предпочитат все повече да ползват мобилни устройства, като смартфони и таблети.
4. Adobe - независимо че брандът все още има много силно влияние, интересът към него е спаднал осезаемо, особено към Adobe Flash след налагането на HTML5.
3. BMW - при германския автомобилен производител през последните години се вижда плавно преминаване от ръст в спад и обратно.
2. Sony - докато интересът към бранда на Sony - PlayStation, е стабилен, този към самата компания е намалял значително, особено от 2012 г. насам.
1. Nokia - някога водещ производител на мобилни телефони, сега Nokia е все по-рядко търсена в Google от потребителите.