Комисията за защита на конкуренцията реши да санкционира с 50 хиляди лева крадец на търговско име и реноме. Става дума за умишлено дублиране на фирмата за производство на блиндирани и интериорни врати „Солид 55"ООД от нарушителя ЕТ „Димитър Дечев".

Последният, доскорошен дистрибутор на продуктите на компанията, е  регистрирал свое дружество във Варна с името „Солид". Фирмата менте се е афиширала като търговски представител на производителя на врати, без да има такива права. Варненската фирма е сключвала договори за поръчка, на които са били изобразени отличителните белези на „Солид 55".

Този случай напоследък нашумя в медиите и може би това е една от причините за бързото действие на КЗП. Но какво можем да кажем за недомислици от рода на Cola Cola, спрямо които реакцията на органите за защита на потребителите е незадоволителна? Примерите са много. Вероятно за решението на КЗК е помогнало и това, че управителят на „Солид 55" г-н Иван Аков е член на УС на Стопанската камара.

„За съжаление, българският пазар не е застрахован от подобна некоректност. Резултатът е, че потребителите са заблуждавани относно фирмата, с която имат отношения. Губят клиентите, подведени от некоректни производители и търговци, които спекулират с името на утвърдена търговска марка, а често предлагат продукт със съмнително качество" - обяснява г-н Аков.

„Солид 55"  е изпратила писма до своите клиенти и партньори, с което ги призова да изискват сертификати за продуктите й като гаранция, че купуват от истинската фирма. От нелоялната конкуренция компанията понася щети в размер на стотици хиляди лева.

Добрите производители и търговци инвестират в изграждане на име и налагане на собствена търговска марка, която става гаранция за сигурност на продуктите и коректност в отношенията клиенти, партньори и сътрудници. Всичко това се подлага на съмнение заради крадците на търговски марки, които при това не се преследват достатъчно сериозно от закона.

Ръководството на Солид 55 има намерение да инициира широка обществена дискусия, за да даде по-голяма публичност на проблемите, свързани с недостатъчната защитеност  търговски марки у нас.