Определиха "Цигарена фабрика Пловдив" АД за най-бързо развиващата се фабрика у нас. На пресконференция в БТА ръководителите на цигарената компания представиха отчета си за въвеждането на новите марки „Мерилин" и „Кинг".

Според Златомира Драганска, двете марки са намерили почитатели сред силно конкурентния пазар у нас. Идеята на производителите е до края на годината да бъде достигнат 10 - процентен пазарен дял на новите продукти.

В момента са върнати на работа над 260 души, с които е била стартирала кампанията. Работниците обаче продължават да бъдат на срочни договори, но това се налага заради несигурната ситуация, провокирана от кризата.

Като цяло обаче, икономическата криза е засегнала относително слабо цигарения бранш, коментира Драганска. В момента се налага работниците да работят на две смени, за да изпълнят заявките за страната и за износ. Като по-малка компания имаме по-големи възможности по време на криза, защото сме по-гъвкави, коментира Драганска

В резултат от добрата работа, от цигарената фабрика се похвалиха, че от началото на годината до сега са внесли над 36 млн. лв. в републиканския бюджет от ДДС и осигуровки.

Васко Милев - директор Износ, заяви, че новите цигари се продават много добре в чужбина в страните от Близкия Изток и Арабския свят. Производството е ориентирано в съотношение 50:50 за страната и за износ. Общото месечно производство е 100 т. Пловдивската фабрика има подписани договори за експорт в скандинавските страни, водят се преговори и с още 9 европейски страни.

Цените на „Мерилин" и „Кинг" са насочени към масовия потребител и са едни от най-ниските за марките, предлагани у нас, като целта е да се предлагат цигари от висок клас, но на сравнително ниски цени.

Инвестиционната политика е насочена към създаването на нови технологични линии за разнообразяване на сегмента. Продуктите от тези инвестиции, които са направени ще се прояви в края на тази година, разказа Драганска и заяви, че става дума за нови цигари, какви по думите й до момента няма на пазара у нас.

Бранд мениджърът Милен Щерев заяви, че ценовата политика, ориентирана към потребителите, кореспондира пряко с политиката на фабриката към търговците на които се правят разнообразни отстъпки, което пък е важно от гледна точка на кризата.

Щерев заяви, че благодарение на сериозната рекламна кампания, новите марки са достигнали 1% пазарен дял за „Кинг" и 2-2.5% пазарен дял за „Мерилин". Така по търговските вериги делът се е увеличил с 60-65% от началото на кампанията до сега.

По време на събитието бяха представени и две нови разновидности на марките „Мерилин" и „Кинг" - „Мерилин - ванилия" и „Кинг - лайт".

Главният технолог на фабриката Стефан Дюкмеджиев обясни, че за новите цигари е използван тютюн от Зимбабве, Бразилия, САЩ заедно с български висококачествен тютюн.