При успешно завършване на преговорите между българо-португалският консорциум и държавата, компанията концесионер на трасето "Магистрали Тракия" АД ще разполага с три месеца да осигури финансирането по проекта.

След като Министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов потвърди пред Българското национално радио, че сделката за магистралата върви към приключване и рисковете тя да не бъде осъществена, вече са минимални, то започва да стои въпросът с осигуряването на финансовия ресурс за трасето.

Очаква се до края на тази седмица да станат известни резултатите от преговорите с консорциума от фирми за магистралата "Тракия".

Припомняме, че в поставеният ултиматум от страна на правителството към концесионера, отпадна държавната гаранция по кредитите на консорциума, свързани със строежа на автомагистралата. Това означава, че държава няма да бъде гарант за теглените от „Магистрали тракия" заеми по проекта.

Очаква се строежът на магистралата да не бъде оскъпен, заради забавянето на сделката, като цената на километър ще остане 2.7 млн. евро.

Тъй като португалските фирми в консорциума заявиха готовност в предварителните разговори, че са съгласни и ще приемат поставените условия, това означава, че ще поемат изцяло строителния риск и рискът от наличност.

Според Гагаузов за доизграждането на автомагистрала "Тракия" ще са необходими близо 590 млн. евро. От тях 437,1 млн. евро ще бъдат за построяването на нови участъци от аутобана, 38,8 млн. евро - за рехабилитация на съществуващите отсечки, 95,72 млн. евро - за изграждане на пътни възли и ТОЛ-пунктове, а 28,3 млн. евро за пътно оборудване и оптична мрежа.

В българо-португалския консорциум влизат две български държавни фирми "Техноекспортстрой" и "Автомагистрали" и три португалски компании - MSF, Lena и Somague. Очаква се да бъдат наети други наши компании като подизпълнители по изграждането на трасето.