Има спад на товарите, но същевременно има и увеличение на контейнерните прагове, което до определена степен балансира нещата.

Така че ролята на правителството е да планира съответно развитието на нашите пристанища, така че България да запази своите позиции в транспортната система на Европейския съюз.

Това заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев след подписването на споразумението между България и Японската банка за международно сътрудничество .

Проектът, заемът за който беше подписан днес, е с краен срок 2014 година. До тогава трябва да бъдат готови и двата терминала.

"Самите ние ще предприемем много спешни мерки. Ще бъдат спешно оборудвани и двата терминала, има някои ремонти, които са необходими на сегашните контейнери, така че да можем да поемем нарастващия трафик", каза министър Мутафчиев.

Според министър Мутафчиев, с 40% е увеличен броят на обработените контейнери за тази година до този момент, така че очакваме много сериозен ръст.

Трябва да се предприемат действия, че тези товари да запазят позициите на българските пристанища, за да не се насочи транспортният поток към Средиземноморието. Това е наша задача и го правим.

Аз категорично поставих въпроса за коренна промяна на политиката спрямо железопътния транспорт. Аз съм убеден, че това ще бъде правителството, което ще сложи началото на една нова политика, гарантираща развитието на инфраструктурата и железопътния транспорт.

Трябва да се балансират нещата, не може да се развива само една инфраструктура, а другата да замира. Ефективността, която очакваме няма да бъде такава, допълни министъра.