Друга промяна е повишението на бившата финансова директорка Сюзан Декер на поста президент на управителния съвет. Съвсем наскоро тя стана шефка на рекламните дела на Yahoo и на нея се гледаше като наследник на трона на Семел, пише Spiegel.
Семел е казал при оттеглянето си, че още преди е твърдял за нуждата „рано или късно" от смяна на личности. Сега е времето за ново ръководство на предприятието, с нови способности и силни страни, които ще могат да събудят пълния потенциал на концерна, заявил е той.
Янг последно бе член на управителния съвет. Родом от Тайван, той основа Yahoo през 1994 съвместно с Девид Фило. Не може още да се каже дали смяната на ръководството с основател на компанията вещае преврат сред акционерите, но борсите оцениха положително смяната. В търговията след привършването на борсовия ден в Европа книжата на компанията качиха с 4,5%, а в един момент дори с 8%. В дневната търговия поскъпването е 3%.
Смяната на ръководството е опит да се спечели отново доверието на инвеститорите. От години Yahoo е в проблеми. На пазара на търсачни машини и интернет-реклама концернът не може да се наложи срещу пазарния лидер Google. Само преди няколко дни по време на главното събрание имаше сериозно противопоставяне между Семел и собствениците на дялове. Последните критикуваха разочароващите резултати на Yahoo за изминалите година и половина. Нямало също и конкретни идеи как компанията да си възвърне загубените от Google позиции. От главното събрание 2006 досега акциите на Yahoo са паднали с 18%. За същото време конкурентът е поскъпнал с 32%.
Конфликтът е дошъл, когато инвеститорът Ерик Джаксън е поискал от Семел да се извини за слабите резултати от последните три години. Джаксън е известен с неодобрението си за мениджмънта, което изказва открито чрез блога си и по видео-платформата YouTube. Джаксън иска да се напредне с „уикипедизацията" на Yahoo.
Семел е проявил спокойствие, заявявайки, че Yahoo никога не са се представяли така добре и е обещал да съкрати разрива с пазарния лидер Google. Проектът Панама, нова мрежа за реклама, щяла подобри резултатите още през второто тримесечие.
Обаче на мнозина акционери тези обещания не са били достатъчни. Джери Янг тогава е коментирал: това са твърде притеснителни времена за Yahoo. Сега той отново ще трябва да поеме кормилото - той изглежда единственият, който може да помогне за възстановяване доверието на инвеститорите.