Автомобилите с електрическо задвижване в САЩ консумират повече електроенергия от влаковете в страната, става ясно от анализ на Агенцията за енергийна информация, цитиран от Electrek.

Електромобилите и plug-in хибридите са изхарчили 7596 GWh през 2023 г., което е скок с 44,6%, според изчисленията на експертите от администрацията.

На този фон, консумацията в транспортния сектор, което в САЩ са преди всичко електромобили и мотрисни влакове, е бил 6804 GWh или ръст със значително по-скромните 3,1%.

Китайската BYD с амбицията да се превърне в лидер на европейския пазар на електромобили

Китайската BYD с амбицията да се превърне в лидер на европейския пазар на електромобили

Водещият производител на електромобили обмисля изграждането на втора производствена мощност в Европа през 2025 година

По-голямата картина

Важно е да се подчертае, че тези данни са именно от САЩ. Американският пазар е доста консервативен по отношение на алтернативното задвижване и даже Tesla се сблъсква с проблеми при реализирането на своите модели - а редица от традиционните производители не предлагат пълно EV портфолио отвъд Океана. Освен това се очертават гигантски 100-процентови мита за китайските електромобили.

Комунистическата страна усилено налага собствените си марки както у дома, така и за експорт. Преди само седмица Nio извади на пазара директен конкурент на бестселъра Tesla Model Y чрез своя нов бюджетен бранд Onvo. BYD вече не е непознато име в Европа, като компанията готви и производство на континента.

Защо Байдън наложи гигантски мита на китайските електромобили

Защо Байдън наложи гигантски мита на китайските електромобили

Предизборен ход или пресичане в зародиш на офанзива през Мексико?

Даже и без китайската офанзива, в държави като Норвегия, Швеция, Исландия и Нидерландия EV революцията е факт - а с нея в комплект върви и по-голямата консумация на ток.

ЕС си е поставил за цел да намали енергийното си потребление с 32,5% до 2030 г., а в същото време очакването е електромобилите да харчат 4-5% от тока към края на десетилетието и да стигнат дял от почти 10 на сто.

Това значи само едно - на пазара трябва да излязат нови и по-ефективни електрически превозни средства.