General Motors опитва да електрифицира доставката при електронната търговия и за целта стартира ново дъщерно дружество BrightDrop, което ще достави "екосистема" от продукти и услуги, за да ускори процеса на доставка и доставка. Сред тях са електрическите камионетки, които вече бяха представени от компанията и които ще влязат в серийно производство до края на годината, предаде NBC News.
"BrightDrop предлага по-интелигентен начин за доставка на стоки и услуги", заяви председателят и изпълнителен директор на GM Мери Бара. "Ние надграждаме нашия значителен опит в електрификацията, приложенията за мобилност, телематиката и управлението на автопарка, с ново решение за търговските клиенти за придвижване на стоки по по-добър и по-устойчив начин."
Новото дъщерно дружество на GM вече е получило голяма поръчка от Federal Express, която е тествала технологията и е установила 25% увеличение на производителността, според Пам Флетчър, ръководител на глобалните иновации в автомобилния производител в Детройт.
Електронната търговия вероятно ще нарасне до 100 милиона пакета на ден до 2023 г., "три години по-рано от първоначално очакваното", заяви Ричард Смит, регионален президент на FedEx във вторник.
Bright Drop е получил множество запитвания и от други компании за доставка, каза Флетчър. Дъщерното дружество на GM ще се конкурира с няколко други производители в електрификацията на доставките, включително Daimler и Rivian, която е подкрепена от Ford и Amazon. Гигантът за онлайн търговия на дребно е поръчал 100 хил. електрически камиона за доставка на Rivian за САЩ и още хиляди от Daimler за Европа.
Електрическият камион BrightDrop EV600 ще използва изцяло електрическа платформа, подобна на тази, която ще е базиран новият електрически пикап GMC Hummer, който GM планира да пусне по-късно тази година. Той ще се захранва от новите батерии Ultium, които компанията ще произвежда в нов завод в Охайо, който е част от съвместно предприятие с южнокорейската LG Chem.
Камионът ще има пробег от около 400 км с едно зареждане, който според GM e повече от достатъчен, за да се справи с типичния маршрут за доставка до крайните потребители, сочат индустриалните данни, показващи, че такива камиони за доставка обикновено изминават по-малко от 80 км на ден.