Ръстът на продажбите на електрически и плъгин хибридни автомобили е намалял на основните пазари на Европейския съюз през първата половина на тази година. Сред основните причини за това са ограничените разстояния, които могат да изминават електромобилите, и недобре развитата мрежа от зарядни станции, пише Bloomberg.
Регистрациите на електрически автомобили са се повишили с 33% през шестте месеца до юни, в сравнение с ръст от 54% година по-рано, съобщaвa консултантската компания Ernst & Young.
Силното търсене в Германия, най-големият автомобилен пазар в ЕС, не е достатъчно, за да компенсира по-крехкия растеж във Великобритания, вторият по големина пазар.
"Електрическите автомобили продължават да бъдат нишов продукт за момента. Инфраструктурата за зареждане остава недостатъчна, а моделите, достъпни в момента, не предлагат достатъчно добър обхват (на движение)", каза в изявление Петер Фус, партньор в EY.
Източник: Ernst & Young
Продажбите на електромобили в ЕС се забавят спрямо миналата година
Производителите на автомобили в Европа са под натиск да изпълнят строгите нови правила на ЕС за намаляване на емисиите на въглероден диоксид, които ще бъдат въведени постепенно през 2020 г.
Потребителите все още се колебаят за електромобилите и предпочитат бензиновите автомобили пред дизеловите. Това е предизвикателство за големи производители като Daimler и Fiat Chrysler, които са заплашени от сериозни глоби, ако надвишат новия таван. Дизеловите автомобили излъчват около 1/5 по-малко въглероден диоксид от бензиновите им съответки.
Търсенето на дизели се понижава на най-големите автомобилни пазари в ЕС през първата половина на годината, тъй като купувачите се тревожат за забрани за шофирането им в градовете, 3 години след избухването на скандала "Дизелгейт". В същото време продажбите на бензинови автомобили са скочили с 16%.
Продажбите на дизели продължават да падат, докато тези на коли на бензин нарастват
Автопроизводителите, сред които германските гиганти BMW, Daimler и Volkswagen, ще представят на масовия пазар редица нови електрически коли през следващите години, като SUV-то BMW iX3 и I.D. на Volkswagen.
"Ситуацията ще се промени само в средносрочен план. Като се започне от луксозния сегмент, електрическите двигатели ще се утвърдят като сериозни алтернативи", отбеляза Фус.