Компанията Kleanbus има амбициозни цели. Тя се ръководи от желанието си да направи нещо по отношение на екологичните щети и по-специално замърсяването на въздуха в градовете.
С какво се занимава компанията?
Британската компания току-що завърши първия си прототип на превозно средство - специфичното в него е, че е премахнат дизеловият двигател и е заменен с електрически. Това е и основател на компанията - пет до 10-годишните автобуси биват преоборудвани с електрически двигатели.
От дизелови до електрически превозно средства
Kleanbus може да "преобразува" както едноетажни, така и двуетажни автобуси с дизелови двигатели към напълно електрически. Компанията казва, че процесът е бърз и рентабилен.
След като електрическият задвижващ механизъм е проектиран и тестван, според компанията са необходими по-малко от две седмици, за да се захрани отделен автобус.
Първият прототип е в Optare Solo, който е едноетажен автобус, произведен в Обединеното кралство. Тестването на новия електрически Optare Solo ще започне и операторите на автобусни паркове ще започнат изпитания още този месец.
Модификациите на шасито и каросерията на превозното средство са сведени до минимум, но компанията може да извърши вътрешно и/или външно преоборудване, ако клиентът го желае.
След като прототипите бъдат готови, те се тестват преди сертифициране. Компанията е получила сертификати ISO 9001 и ISO 14001 за автомобилната индустрия.
"Kleanbus предоставя цялостното решение, което улеснява преминаването към нулеви емисии", казва жДжо Тиге, съосновател и главен изпълнителен директор на Kleanbus.
Според специализираното издание Electrek това е сравнително млада компания със солидна идея. Към декември тя може да се похвали с над 500 000 британски лири съществуващи ангелски инвестиции и също така набра близо 414 000 британски лири в Crowdcube, което е повече от целта си от 250 000 британски лири.
"Преоборудването на съществуващи автобуси, вместо бракуването им, има смисъл, за да се намалят отпадъците на сметищата Колкото по-бързо и по-евтино можем да премахнем дизеловите автобуси от пътя, толкова по-добре".