Компанията Kleanbus има амбициозни цели. Тя се ръководи от желанието си да направи нещо по отношение на екологичните щети и по-специално замърсяването на въздуха в градовете.

С какво се занимава компанията?

Британската компания току-що завърши първия си прототип на превозно средство - специфичното в него е, че е премахнат дизеловият двигател и е заменен с електрически. Това е и основател на компанията - пет до 10-годишните автобуси биват преоборудвани с електрически двигатели.

До 2035 г. станциите за зареждане на електромобили ще се нуждаят от повече енергия от един малък град

До 2035 г. станциите за зареждане на електромобили ще се нуждаят от повече енергия от един малък град

С навлизане на електромобилите в по-голям мащаб, търсенето на електричество ще нараства

От дизелови до електрически превозно средства

Kleanbus може да "преобразува" както едноетажни, така и двуетажни автобуси с дизелови двигатели към напълно електрически. Компанията казва, че процесът е бърз и рентабилен.

След като електрическият задвижващ механизъм е проектиран и тестван, според компанията са необходими по-малко от две седмици, за да се захрани отделен автобус.

Първият прототип е в Optare Solo, който е едноетажен автобус, произведен в Обединеното кралство. Тестването на новия електрически Optare Solo ще започне и операторите на автобусни паркове ще започнат изпитания още този месец.

Модификациите на шасито и каросерията на превозното средство са сведени до минимум, но компанията може да извърши вътрешно и/или външно преоборудване, ако клиентът го желае.

След като прототипите бъдат готови, те се тестват преди сертифициране. Компанията е получила сертификати ISO 9001 и ISO 14001 за автомобилната индустрия.

"Kleanbus предоставя цялостното решение, което улеснява преминаването към нулеви емисии", казва жДжо Тиге, съосновател и главен изпълнителен директор на Kleanbus.

Според специализираното издание Electrek това е сравнително млада компания със солидна идея. Към декември тя може да се похвали с над 500 000 британски лири съществуващи ангелски инвестиции и също така набра близо 414 000 британски лири в Crowdcube, което е повече от целта си от 250 000 британски лири.

"Преоборудването на съществуващи автобуси, вместо бракуването им, има смисъл, за да се намалят отпадъците на сметищата Колкото по-бързо и по-евтино можем да премахнем дизеловите автобуси от пътя, толкова по-добре".