Tesla има традиция да не спазва нещата, които основателят ѝ Илън Мъск обещава. Сега, изглежда, на ред да не се сбъдне е ангажимента, за който предприемачът обеща, компанията да произвежда напълно автономни електромобили до края на 2021 г.

"Силно уверен съм, че електромобилите на Tesla ще могат да се движат с надеждност, надвишаваща човешкото управление, до края на годината", изтъкна той през януари.

Но по всичко личи, че това ще е напразно обещание, след като в началото на седмицата от компанията уведомиха щатския регулатор в Калифорния, че ще могат да произвеждат само електромобили в ниво на автономност 2 (L2) и до края на годината няма да могат да преминат на по-високо.

Ниво 2 означава, че някои функции са полуавтономни, но все пак изискват човешки надзор. Ниво 5 (L5), което Мъск обещаваше, означава, че електромобилът ще е способен на пълно самоуправление без човешки надзор, независимо от обстоятелствата.

В момента нито едно превозно средство в света няма L5, като такова дори и не се произвежда. Затова изначално много анализатори бяха скептични, че точно Tesla ще успее да представи подобна технология, която най-малкото ще изисква изключително дълги тестове, за да се убедят публиката и регулаторите, че е надеждна (особено в контекста на постоянните инциденти с технологията Autopilot на Tesla).

Въпреки невъзможността Tesla да постигне обещаваната технология, компанията от години продава електромобили и акции с химерата за Full Self Driving технологията. Нещо повече, компанията е обезпечавала част от депозитите си въз основа на това обещание. То обаче, изглежда, ще остане за хипотетичен момент от бъдещето.