Става въпрос за желязното чудовище БЕЛАЗ 75710, което може да пренася наведнъж товар от 450 тона, има резервоари за пет тона и половина гориво, половин тон масло и общото му тегло заедно с товара достига 810 тона. За сравнение - американските самосвали Bucyrus MT6300AC и Caterpillar 797F, както и немският Liebherr T 282B могат да пренасят “само” по 363 тона, пише auto-pres.net.

Естествен е въпросът за какво е нужно такова чудовище? Отговорът се крие в математиката - цената на превозен тон товар е пряко свързана с товароподемността на кариерния самосвал. А това означава, че един 450-тонен самосвал ще бъде много по-икономичен в експлоатация отколкото два 225-тонни. Кариерният самосвал е разчете за непрекъсната работа от 23 часа в денонощието, като останалият час се разделя на две половинки за смяна на водача, дозареждане и технически оглед. 

Белоруският самосвал впечатлява с размерите си - висок е 8 метра, широк 10 метра и дълъг 20. Мощността на моторната му група е близо 5000 к.с. В нея са включени три дизела MTU DD 16V4000,всеки с мощност 2330 к.с. Те са съединени с генератори, които подават ток на огромните електрически моторни колела. Средният разход на гориво на машината е 198 г/кВтч и за 12 часа тя разходва 5600 литра нафта. 

Интересна е и изпускателната система - газовете от единия мотор излизат директно в атмосферата през гърне, а от другите постъпват в стените на легена. Това е необходимо за работа през зимата или в далечния север, защото почвата замръзва и затова легенът трябва да е загрят. Системата му за подгряване играе и ролята на гърне. 

Гумите са стандартните за такива кариерни самосвали - Bridgestone 59/80R63. Товароносимостта на всяка е 101,6 тона, а осемте колела могат да поемат върху себе си тегло от 812,8 тона.