Автомобилният гигант Volkswagen ще започне мащабна програма за преквалификация на 22 000 от своите работници, за да могат те да сглобяват електромобили в най-големия завод за МПС в Европа - този във Волфсбург, Германия, съобщава ESG Today.

Там ще се прави масовият модел ID.3, като за целта производствените мощности ще бъдат обновени в рамките на проект за 460 млн. евро. Част от парите ще отидат именно за обучение на персонала.

Защо Volkswagen Golf е един от най-продаваните автомобили на всички времена?

Защо Volkswagen Golf е един от най-продаваните автомобили на всички времена?

VW Golf е емблематичен хот хеч и остава популярен днес на пазара на нови и употребявани автомобили

В рамките на програмата вече има т.нар eMotionRoom, която наподобява ексейп стая и запознава служителите с различни проблеми, които трябва да се решават при сглобяването на електромобили. Допълнително са предвидени редица теоретични и практически модули, като целта е до лятото 1200 работници да са обучени да сглобяват ID.3.

"Volkswagen непрестанно работи по иновативни обучителни и развойни концепции по нашия път към превръщането ни в доставчик на устойчива и софтуерно ориентирана мобилност. Тези концепции са ключът към успешната трансформация - колкото по-дигитален става светът ни, толкова по-важни за нашата конкурентоспособност стават уменията на нашия екип", заяви Гунар Килиан, член на Борда на директорите, ангажиран с човешките ресурси.

Volkswagen ще строи завод за батерии в Испания за €10 милиарда

Volkswagen ще строи завод за батерии в Испания за €10 милиарда

Във фабриката ще бъдат наети над 3000 служители

Работата по завода във Волфсбург трябва да приключи до 2025 г. Мениджърът на предприятието Райнер Фесел обясни, че след обновяването поточната линия ще може да сглобява едновременно електромобили и коли с ДВГ. Това, в съчетание с перспективната платформа SSP, ще превърне VW в единствения мултиплатформен автомобилен производител за години напред, уверени са от компанията.

Още от 2021 г. VW следва стратегия, според която към 2030 г. 70% от портфолиото на компанията трябва да е електрифицирано, а към 2033 г. в Европа въобще да не се предлагат модели на бензин или дизел.