Банките може би достигат своя "момент Kodak" и съвсем скоро може да изчезнат, поне в този им вид, смята бившият изпълнителен директор на Barclays Антъни Дженкинс.

В интервю за Bloomberg той заяви, че банките вече започват да изживяват своя "Uber момент", в който биват трансформирани от технологиите като смартфоните и безконтактните карти.

"Моментът Kodak" е коренно различен - това е моментът, в който потребителите разбират, че вече има нещо тотално по-добро и по-различно да направят това, което искат и действащият метод става излишен", каза Дженкинс. "И този момент ще дойде в следващите между 5 и 15 години", допълни той.

Eastman Kodak, пионерът във фотографията и компанията, която извади на пазара първите фотоапарати за потребители през 19 век, не успя да се адаптира в ерата на дигитализацията и подаде документи за фалита през 2012 г. Година по-късно изплува и се занимава с друга дейност в много по-малки размери.

Най-големите банки във Великобритания вече затварят клонове и увеличават инвестициите си в нови технологии, докато потребителите все по-често банкират онлайн на телефоните си. Според Дженкинс това не е достатъчно, тъй като институциите нямат правилната нагласа.

Дженкинс, който бе съкратен от Barclays, днес се занимава със собствения си стартъп, който цели да продава базирани в облака компютърни системи на банки.