Най-големият вестникарски издател в Европа се обзалага, че може да изкарва пари от дигитални новини, като си спечели читатели в региона и в САЩ, които си плащат.
Axel Springer SE планира да почне да таксува за част от съдържанието в приложението за мобилни новини Upday, което до голяма степен се финансира от реклами. Очаква се това да стане през втората половина на следващата година, заяви главният продуктов директор на приложението Ян-Ерик Петерс, съобщи Blооmbеrg.
Upday все още е в процес на бета тестване и няма да бъде официално пуснато преди началото на 2016 година. Приложението ще бъде пуснато ексклузивно за смартфони на Samsung догодина. Издателят води разговори с южнокорейската компания апликацията да бъде предварително инсталирана на нейните устройства, които са най-продаваните в Европа.
Базираният в Берлин издател обмисля също и модел на абонамент за изданието Business Insider, което се съгласи да погълне за 343 млн. долара през септември.
Промените са част от обширен план на главния изпълнителен директор Матиас Дьопфнер да харчи упорито за дигитални медии – предимно в англоговорящия свят. Във вторник компанията обяви, че е увеличила дяла си в базирания в Ню Йорк продуцент на социални видеоклипове NowThis Media Inc. до 14,6 на сто спрямо предишните 4,3 процента. Axel Springer стои и зад Thrillist Media Group – лайфстайл портал, насочен към мъжката аудитория.
Макар издателят да е „изпълнен с оптимизъм” за промяната в САЩ, „някои неща ще проработят, докато други може да се провалят. Парите следват вниманието – дано”, каза Дьопфнер пред журналисти в германската столица.
Axel Springer обяви още, че е купил останалите 15% от дигиталния си отдел за обяви от General Atlantic LLC за около 508 млн. долара. Бизнесът оперира портали за работа и недвижими имоти като Totaljobs и Immowelt, както и израелския портал за обяви Yad2.