Ограниченията, свързани с епидемията от коронавирус, са засегнали сериозно бизнеса на гръцката верига Jumbo на пазарите в България и Румъния. От компанията посочват, че мерките в двете държави влияят негативно върху продажбите ѝ, а също така може да забавят отварянето на нови магазините ѝ.

"Мерките, ограничаващи движението на гражданите в България и Румъния в комбинация с решението за затварянето на магазините, намиращи се в търговски центрове, драматично засегна продажбите ни в двете страни", се казва в официално съобщение на дружеството, цитирано от сайта SeeNews.

"В резултат на това предполагаме, че може да има закъснение в отварянето на нови магазини, които трябваше да влязат в експлоатация до края на 2020 година", казват още от Jumbo, но допълват, че няма да правят промени в дългосрочната си стратегия за тези пазари.

Групата има 52 магазина в Гърция и 14 в Румъния. През тази година се очакваше тя да отвори хипермаркет в Крайова, след като през миналата година такъв заработи в Брашов.

През февруари тази година гръцката верига намали регистрирания капитал на българското си подразделение. Той беше намален с 59,66 милиона лева до общо 101,92 милиона лева, като средствата трябваше да бъдат трансферирани към компанията майка.

Jumbo намалява капитала на бизнеса си в България с близо 60 милиона лева

Jumbo намалява капитала на бизнеса си в България с близо 60 милиона лева

Гръцката верига пристъпва към това за трети път в рамките на година

Печалбата на Jumbo преди облагането с данъци у нас е нараснала до 22,7 милиона евро или 44,36 милиона лева през фискалната 2018-2019 година, приключила на 30 юни 2019 година. За предходната резултатът е от 21 милиона евро или 41 милиона лева.

Jumbo оперира на българския пазар от 2005 година, като в момента има девет магазина у нас - четири в София и по един в Пловдив, Варна, Бургас, Русе и Стара Загора. Извън това веригата оперира в Гърция, Румъния и Кипър.