Дейността на веригата за търговия с бързооборотни стоки Kaufland България има принос в размер на малко над 1 милиард лева към българската икономика за миналата година. Компанията също така създава в своята мрежа, както и допълнително за доставчиците си близо 31 200 работни места.
Това се посочва в доклад на австрийската консултантска компания denkstatt за цялостното въздействие на компанията върху икономическия, природния и социалния капитал в страната. Документът се базира на данни за дейността на Kaufland България през 2019 година.
Според него генерираната добавена стойност в българската икономика в размер на 1,25 милиарда лева или около 1,2% от брутната добавена стойност за страната към края на миналата година.
Изчисленията показват, че всеки 100 лева, похарчени във веригата, създават нетна положителна стойност за българската икономика и общество в размер на допълнителни 62 лева.
От друга страна в документа се посочва, че 1 работно място в Kaufland България поддържа близо 4 други в българската икономика. Служителите на веригата у нас са 6493 души, като тя е един от най-големите работодатели нас. Допълнителният ефект върху пазара на труда идва от концесионерите, които имат свои обекти в магазините на компанията, които дават работа на 1610 души, но основно на заетите в компаниите от селското стопанство, хранителната индустрия и търговията, които са доставчици за Kaufland България.
"Икономическите ползи за българските директни доставчици са почти 3 пъти повече от тези за самата компания, което показва ефектите за българския бизнес на макро ниво от сътрудничество с компанията", се казва документа.
"Повече от 11 години Kaufland България традиционно е сред 10-те най‐големи компании в страната и на челна позиция сред всички търговски вериги. Със своите над 6000 служители нашата компания е най-големият работодател в сектора за модерна търговия. Ние сме сред най-големите данъкоплатци в България и значим фактор за стимулирането на националната и регионална икономика", коментира председателят на Управителния съвет на Kaufland България Иван Чернев.
Kaufland оперира на българския пазар от 2006 година, като към днешна дата инвестициите на компанията у нас възлизат на повече от 1,4 милиарда лева. Към края на миналата година веригата има 60 хипермаркетиа в 34 града в страната. Годишният ѝ оборот възлиза на близо 1,6 милиарда лева.
В сряда се очаква и Lidl да представи доклад, който изчислява цялостния ефект на веригата върху българската икономика. Поводът е 10-годишнината на компания в България. У нас веригата стартира през 2010 година и днес има 105 магазина в 49 града и над 3000 служители. Тя е собственост на немската група Schwarz-Gruppe, в която влиза и Kaufland.