Нови месни продукти с международно доказано качество започва да предлага в своите 63 магазина Kaufland. На официална церемония в централата на веригата беше връчен сертификат от TÜV Austria за предлаганата на витрина с обслужване кайма от бранда "Брей!" и за мляно месо "Шеф Месар".
И двата продукта до момента се предлагаха в опаковка, но новата форма, в която ще са достъпни за клиентите е предпочитаната от тях, подчерта главният изпълнителен директор на Kaufland България Иван Чернев. Πo дyмитe мy дaннитe oт мaгaзинитe пoĸaзвaт, че каймата и мляно месо от витрината на обслужване са 3 пъти по-търсени от готовите разфасовки кебапчета и кюфтета.
Източник: Kaufland България
Чернев посочи, че каймата "Брей!", която е и по стандарт "Стара планина", съдържа посочения по БДС набор от подправки като сол и кимион, а мляното месо "Шеф месар" е само с естествено осоляване.
Той беше категоричен, че сертифицирането на продукта в новата му форма на предлагане не е формален процес. Затова и работата с TÜV Austria е започнала още през август. "Нашата отговорност като лидер на пазара става все по-голяма. Процесът започва в Търговска дирекция - избор на доставчик, суровини, състав. Тази стока влиза в централен склад, а там има специалисти, които контролират нейното качество. После тя се излага в нашите филиали", обясни главният изпълнителен директор на веригата.
Той отбеляза, че създаденият у нас кът за контрол на качеството на месо и риба през последните 3 години се е превърнал в пример за всички останали държави, където работи Kaufland и те са го внедрили.
Източник: Kaufland България
По отношение на процеса на сертифициране, Димитър Краев от TÜV Austria обясни, че става дума за 3-степенен контрол, който включва лабораторни тестове, проверки на транспорта и тайни клиенти, които купуват реални бройки от продуктите за изследване. Той допълни, че контролът ще продължава с одит на произволно избрани локации на всеки 3 месеца.
Колко и какво месо ядем
Освен за връчването на сертификата, от Kaufland събраха медиите и за да дадат начало на серия от дискусии "Нека поговорим за качеството на храната".
Източник: Kaufland България
Запазва се устойчивата тенденция българинът да яде все повече месо, като в различните групи има между 50% и 100% увеличение в периода 2004 г. - 2014 г., а първите обработени данни от Националния мониторинг за оценка на хранителния прием и хранителния статус на населението над 1-годишна възраст показват продължаващ ръст. Това обясни националният консултант под хранене и диетика проф. Веселка Дулева.
Тя отбеляза, че е сходен и резултатът от ежегодните проучвания на НСИ, макар те да са с различна методология - между 36 кг и 38 кг месо влизат в домакинствата у нас годишно.
Проф. Костадин Василев от Университета за хранителни технологии посочи какви са характеристиките на качественото прясно месо - чиста, неослизена и нелепнеща повърхност, слаба влажност на повърхността на пресен разрез, прозрачен сок, пълтно и еластично месо и ароматен и прозрачен бульон, ако решим да го сварим.
Източник: Kaufland България
Т.нар съмнително прясно месо е с изсъхнала повърхност, а понякога - и плесен, тъмно червен или кафяв цвят, отвътре е по-влажно, често цветът отива към сиво-зелено, мирише на кисело, спарено и понякога - на загнило, а бульонът няма силен аромат. Експертът подчерта, че това месо все още може да се използва след преработка и не бива да се изхвърля като отпаден продукт.
Месото в начален стадий на развала вече е или силно изсъхнало, или много влажно, цветът е по-силно изразено тъмнозелено или сиво, меко е и има ярко изразен мирис на загнило. По думите на професора тук възможната преработка е само в рамките на 2-3 дни.
Проф. Василев подчерта, че каймата не трябва да има много наситен цвят или много натрапчив аромат, защото с оцветители и подправки може да се прави опит да се скрият недобрите качества на месото, от което е смляна тя.
Една по-специална витрина
Новите продукти ще се предлагат във всички 63 магазина на Kaufland, включително и в ключовия за веригата обект в столичния квартал "Банишора". Там продължава изпитването на първата в света изцяло сертифицирана от TÜV Austria витрина за месо и пресни храни. Тя е дълга близо 30 метра и на нея се предлагат около 400 продукта.
Източник: Явор Николов
Иван Чернев обясни, че витрината е с интегрирани системи за контрол на хигиената и температурата, подобрена видимост за клиентите и удобства за служителите, които ги обслужват. Едно от важните условия, свързани със сертифицираните продукти, е, че каймата, която се предлага, се реализира в рамките на 24 часа - потребителите могат да бъдат сигурни, че получават пресен продукт.
След България, такива прототипни витрини са инсталирани и в обекти в Германия и Чехия като в следващите няколко месеца ще стане ясно дали ще започне масовото им внедряване в нови и новоремонтирани обекти.
no-noi
на 21.01.2023 в 18:23:39 #1Веднъж случайно се отвори врата в кауфланд и видях от какво я правят каймата там, от тогава не съм купувал месо от кауфланд, пък те да си лепят каквито щат сертификати