Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи глоба в размер на 405 936 лв. на "Билла България" ЕООД заради заблуждаваща реклама на продукт под марката Basso. Според регулатора, кампанията е нарушила чл. 32, ал. 1 във връзка с чл. 33 от Закона за защита на конкуренцията.
Санкцията е резултат от промоционална кампания, при която се рекламира "Basso Blend Маслиново масло екстра върджин 20%". В телевизионни и радиоспотове продуктът е представян като "Маслиново масло Extra Virgin Basso Blend", без ясно обозначение, че съдържанието на маслиново масло е едва 20%, а преобладаващата съставка е слънчогледово олио (80%).
От КЗК подчертават, че посланията внушават по-високо качество и произход, които не съответстват на реалния състав. Липсата на изрично уточнение относно съставките е оценена като съществен пропуск, който има потенциал да повлияе на потребителския избор.
Регулаторът определи нарушението като леко и с кратка продължителност, а Billa е съдействала активно по време на производството. Глобата цели да има превантивен ефект срещу бъдещи нелоялни практики на пазара.