Mercedes-Benz поддържа преднината си сред луксозните автомобилни производители и през юли. Продажбите на  нови коли на компанията от Щутгард се увеличиха с по-бързи темпове, отколкото на другите й германски  коктуренти в премиум сегемента. 

Общите продажби на марката Mercedes скочиха с 9,4% до рекордните 163 770 единици през миналия месец, подпомогнати от старта на новата E-класа и високото търсене в Китай, където новите регистрации нараснаха с 26% през месеца. Продажбите на марката в Европа се увеличиха с 6,2%, докато нарастването на продажбите в САЩ е 3,6%, информира Auto Motor und Sport.

Световните продажби на автомобили на марката BMW нараснаха с 4% до 153 392 броя. Доставките се увеличиха с 5,3% в Китай, 4,2% в Европа, а в САЩ е регистриран спад от 1,1%.  BMW изтъква високото търсене на своите кросоувъри и модела Серия 2, които стимилират увеличението на новите продажби.

Audi днес отчете ръст от 2,3% в глобалните си продажби през юли до 149 400 единици с увеличение на продажбите в Китай с 9,9%, в Европа  - с 1,5% и в САЩ – с 4,4.%. Във Великобритания, където Audi пострада най-силно от дизеловия скандал на концерна -майка Volkswagen Group, продажбите  паднаха с 9,9%.

Mercedes надмина по продажби BMW за първи път от 11 години   

Mercedes надмина по продажби BMW за първи път от 11 години  

Трети при луксозните коли отново остава Audi

Досега BMW държеше короната за най-големи продажби сред премиум производителите от 2005 г. насам.

До края на юли продажбите на марката Mercedes се увеличиха с 12% до 1,17 милиона единици. Новите регистрации на марката BMW нараснаха с 6% до 1,13 милиона броя, докато обемът на Audi скочи с 5,2% до 1,10 млн. автомобила.

BMW все още може да запази позицията си № 1 като луксозен автомобилен производител в края на годината, ако се броят общите продажби на всички нейни марки. 

Глобалните продажби на баварския концерн, включително и тези на марките Mini и Rolls-Royce, се увеличиха с 6% до 1,34 милиона единици през първите седем месеца. Продажбите на Mercedes Car Group, включително марката Smart, нараснаха с 12% до 1,25 милиона броя за същия период.