На компанията Nestlé ще се наложи да продължи да повишава и през тази година цените на своите хранителни продукти, за да компенсира повишаването на производствените разходи, които още не са пренесени изцяло в цените "на дребно" за крайните потребители. Това коментира генералният директор на компанията с централен офис в Швейцария, Марк Шнайдер, в интервю за германския в-к Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Това поскъпване няма да бъде толкова рязко, колкото през 2022 г., обаче "тази година ще трябва още да наваксаме с цените", казва шефът на компанията, известна най-широко с шоколадовите и млечните си изделия.
За първите 9 месеца на 2022 г. (януари-септември)най-голямата в Европа компания за хранителни продукти, произвеждаща и шоколадовите блокчета KitKat и кафе Nescafe, отчете 8,5% увеличение на продажбите си, като по-голямата част от този ръст се дължи пряко на повишението на цените.
Инфлацията в много развити страни в света сега е на многогодишни максимуми, в значителна степен заради повишението на цените на хранителните стоки и енергоносителите.