Най-големият производител на часовници в света - швейцарската компания Swatch Group AG, отчете скромно увеличение на нетната печалба и приходите през 2022 г., като очаква силен ръст на продажбите през настоящата 2023 година.
Нетната печалба на компанията през 2022 г. е 823 милиона швейцарски франка (893,1 милиона долара), при 774 милиона франка печалба за 2021 година, съобщи Интерфакс.
Оперативната печалба на Swatch Group се увеличи до 1,16 милиарда франка за миналата година, от 1,02 милиарда франка за предходната. Предварителните очаквания на анкетирани от Bloomberg анализатори бяха, този показател да достигне 1,2 милиарда франка. Рентабилността при оперативната печалба нарасна до 15,4%, от 14%.
Приходите на Swatch са се увеличили с 2,5% за миналата година спрямо предходната, до 7,5 милиарда франка. Без да се отчита влиянието на колебанията във валутните курсове, показателят се увеличава с 4,6%.
През 2023 г. Swatch очаква силен ръст на продажбите във всички региони и сегменти, основно заради силното възстановяване на търсенето в Китай, Хонг Конг и Макао. Освен това, премахването на ограниченията за движение на китайски граждани ще се отрази положително на продажбите в големите туристически дестинации, очакват от ръководството на компанията.
Пазарната капитализацията на Swatch Group, която притежава и марките Breguet и Omega, Blancpain и Certina, Tissot и Longines, е скочила с впечатляващите 34,5% само за последните три месеца, до 15,1 милиарда швейцарски франка.