Веригата за търговия с облекла и стоки за дома Pepco, която у нас управлява повече от 70 магазин, планира да създаде 13 000 работни места в Европа през следващите 3 години. Това е част от плана за разрастването на компанията и отварянето на нови магазини на континент, е потвърдил изпълнителният директор Анди Бонд пред Reuters.

Докато много европейски търговци прехвърлиха голяма част от бизнеса си онлайн и затвориха магазини заради пандемията, Pepco върви в друга посока.

"Ние сме уверени в своя растеж", посочва Бонд пред агенцията. По неговите думи веригата ще може да се възползва от инфлационният натиск, тъй като потребителите ще станат по-чувствителни по отношение на цените.

В края на май търговската компания направи второто най-голямо първично публично предлагане на акции (IPO) в Централна и Източна Европа (ЦИЕ). Компанията дебютира на борсата във Варшава, като пазарната ѝ оценка достигна 5,12 милиарда евро. В момента капитализацията ѝ е в размер на 6,9 милиарда евро.

След IPO-то на Pepco дела на собственика на веригата - южноафриканският гигант Steinhoff, намаля до 78,9% от акциите. Дружеството не емитира нови книжа за дебюта си на борсата, като за търговия бяха пуснати общо 92,4 милиона акции.

Pepco вече струва над €5 милиарда след дебют на борсата

Pepco, която оперира над 70 магазина у нас, вече струва над €5 милиарда след дебют на борсата

Компанията иска да разшири мрежата си извън Източна Европа

Целта на групата е да достигне приходи от основната си дейност в размер на над 1 милиард евро през следващите 5 до 7 години. За първата половина на 2021 година оборотът ѝ възлиза на 324 милиона евро, което е ръст от 16,8%.

Pepco оперира от 2004 година, като отваря първите си магазини в Полша. Steinhoff управлява повече от 3000 магазина на 16 европейски пазара, като веригата предстои да навлезе и в Австрия тази есен.

В региона веригата разполага с повече от 1600 търговски обекта в 10 страни от региона, включително в Полша, Словакия, Словения, Румъния, Унгария и Чехия. За нея работят над 14 000 души. В България компанията отвори първите си обекти през март 2019 година. Към момента тя има над 75 магазина на българския пазар.

Магазините Pepco предлагат детски, мъжки и дамски облекла, бельо, аксесоари, играчки, декорация за дома, домашен текстил и други. Около 60% от асортимента на Pepco са облекла (включително обувки и бельо), а 40% са стоки за бита.

Pepco - веригата, която открива по 1 нов магазин всяка седмица в България

Веригата, която всяка седмица открива по 1 нов магазин в България

До края на тази годината компанията ще отвори има 60 обекта у нас, а дългосрочната цел са 200