Полският търговец Pepco току-що направи второто най-голямо първично публично предлагане на акции (IPO) в Централна и Източна Европа (ЦИЕ). Компанията, която в България управлява няколко десетки магазина, дебютира на борсата във Варшава на 26 май, като пазарната ѝ оценка достигна 5,12 милиарда евро. 

Акциите бяха пуснати на борсата на единична цена от 40 полски злоти или близо 8,9 евро, но по-късно през деня поскъпнаха до 43,3 злоти или над 9,6 евро.

След IPO-то на Pepco дела на собственика на веригата - южноафриканският гигант Steinhoff, намаля до 78,9% от акциите. Дружеството не е емитирало нови книжа за дебюта си на борсата, като за търговия бяха пуснати общо 92,4 милиона акции.

Първичното публично предлагане на полската верига е най-голямото за 2021 година след излизането в Амстердам на друга полска компания - операторът на автоматични пощенски станции InPost.

Pepco готви борсов дебют за €4,5 милиарда

Веригата Pepco, която има над 70 магазина у нас, готви борсов дебют за €4,5 милиарда

Компанията избира Варшава вместо Лондон за първичното публично предлагане

Pepco отваря първите си магазини в Полша през 2004 година, като днес в страната компанията има над 1000 обекта. Steinhoff управлява повече от 3000 магазина на 15 европейски пазара, като тези в ЦИЕ са под тази марка.

В региона веригата разполага с повече от 1600 търговски обекта в 10 страни от региона, включително в Полша, Словакия, Словения, Румъния, Унгария и Чехия. За нея работят над 14 000 души.

След IPO-то от веригата планират да разширят присъствието си на Стария континент и конкретно извън региона на ЦИЕ.

В България компанията отвори първите си обекти през март 2019 година. Към момента тя има над 75 магазина на българския пазар.

Магазините Pepco предлагат детски, мъжки и дамски облекла, бельо, аксесоари, играчки, декорация за дома, домашен текстил и други. Около 60% от асортимента на Pepco са облекла (включително обувки и бельо), а 40% са стоки за бита.

Pepco - веригата, която открива по 1 нов магазин всяка седмица в България

Веригата, която всяка седмица открива по 1 нов магазин в България

До края на тази годината компанията ще отвори има 60 обекта у нас, а дългосрочната цел са 200