Полската верига за търговия с облекла и стоки за дома Pepco, която навлезе на българския пазар през 2019 година, се готви за своето първично публично предлагане на акции.

Собственикът на компанията - южноафриканският конгломерат Steinhoff, е избрал фондовата борса във Варшава вместо в Лондон за листването ѝ, изчислявано на 4,5 милиарда евро, пише сайтът Emerging Europe. 

Според официалното изявление на Steinhoff на IPO-то ще бъдат продадени вече съществуващи акции на Pepco, така че Pepco няма да получи приходи от него. Проспектът с повече подробности за първичното публично предлагане трябва да бъде публикуван в началото на следващия месец. На борсата във Варшава ще бъдат предложени най-малко 15% от книжата на веригата.

Pepco отваря първите си магазини в Полша през 2004 година, като днес в страната компанията има над 1000 обекта. Steinhoff управлява повече от 3000 магазина на 15 европейски пазара, като тези в Централна и Източна Европа са под тази марка.

Pepco - веригата, която открива по 1 нов магазин всяка седмица в България

Веригата, която всяка седмица открива по 1 нов магазин в България

До края на тази годината компанията ще отвори има 60 обекта у нас, а дългосрочната цел са 200

В региона веригата разполага с повече от 1600 търговски обекта в 10 страни от региона, включително в Полша, Словакия, Словения, Румъния, Унгария и Чехия. За нея работят над 14 000 души.

В България компанията отвори първите си обекти през март 2019 година. Към момента тя има над 75 магазина на българския пазар.

Магазините Pepco предлагат детски, мъжки и дамски облекла, бельо, аксесоари, играчки, декорация за дома, домашен текстил и други. Около 60% от асортимента на Pepco са облекла (включително обувки и бельо), а 40% са стоки за бита.

Веригата за евтини облекла Pepco отваря първите си два магазина в България на 15 март

Веригата за евтини облекла Pepco отваря първите си два магазина в България на 15 март

Компанията ще отвори още 15 до септември и общо 70 до 2021 година