PepsiCo Inc отчетоха във вторник по-добри от очакваните печалби за второто тримесечие на 2017-та година, пише Reuters.
Това се дължи на по-високите цени на газираните напитки и храни на компанията в Северна Америка и продажбата на миноритарния дял в британската бутилираща фирма BritvicPlc.
Приходите в бизнеса за напитки на PepsiCo в Северна Америка, нараснаха с 2% до 5.24 милиарда през второто тримесечие приключило на 17-ти юни.
Докато обемът на продажбите не се е променил, нетните цени са се покачили с 1%, обяви компанията.
Приходите от Fritto-Lay, компания за снаксове, собственост на PepsiCo, в Северна Америка са се увеличили с 3%, при 1% ръст в продажбите и 3% повишение в нетните цени.
PepsiCo и конкурентът й Coca-Cola Co са се фокусирали върху продаването на по-малки, но носещи по-големи печалби опаковки, докато се отдръпват от рекламирането на по-големи продукти с големи отстъпки.
Това е така, защото компаниите се опитват да смекчат ефекта от намаляващото търсене на газирани напитки.
PepsiCo обяви през май месец, че ще продаде дела си от 4.5% от Britvic на неразкрита стойност.
Нетните приходи (печалбата) на PepsiCo нараснаха до 2.11 милиарда долара, или 1.46 долара за акция, от 2.01 милиарда долара, или 1.38 долара за акция от година по-рано.
А общите приходи на компанията са се увеличили с 2.1% и достигнаха 15.71 милиарда долара.