Производителят на безалкохолни напитки PepsiCo отчете 5 на сто ръст в тримесечните приходи в сряда, тъй като компанията успя да се възползва от по-високо търсене на здравословни напитки и хранителни продукти в Северна Америка, пише Reuters.

Приходите на компанията се покачват до 19.52 милиарда долара от 18.59 милиарда долара.

Въпреки това нетната печалба на корпорацията пада до 1.40 милиарда долара, което прави по 97 цента на акция, през четвъртото тримесечие от финансовата година, приключващо на 31 декември.

За сравнение сумата за година по-рано наброяваше 1.72 милиарда долара или 1.17 долара на акция.

Спадът в нетната печалба се дължи отчасти на такси по обратно изкупуване на дълга в последното тримесечие от година и данъчни облагания за същия период през миналата година.

Pepsi, както и други хранителни компании, инвестират силно в разработването на продукти, за да отговорят на променящите се вкусове на потребителите, които посягат все повече към по-здравословни продукти.

Компанията обяви, че сега получава около 45 на сто от нетните си приходи от напитки, които имат по-малко от 70 калории на 12 унции и хранителни продукти, които имат по-ниски количества сол и наситени мазнини в състава си.