Технологично-инвестиционният конгломерат на Масайоши Сон SoftBank спря производството на бизнес робота Pepper, предаде Zero Hedge. Хуманоидът стана изключително популярен в България, като днес все още може да се види в много бизнес организации - от банки до магазини за хранителни стоки.
Роботът, струващ по 1790 долара, не успява да окаже въздействие върху потребителите, посочва анализ на Bloomberg. Затова и търсенето за него напоследък се е изпарило. Все пак от компанията си оставят вратичка, че производството може да се възстанови някой ден.
Самата SoftBank разполага с немалки запаси от Pepper на склад, като от него бяха произведени общо почти 30 хил. броя.
Понастоящем SoftBank води преговори с френското си звено по роботика за потенциално намаляване на броя на служителите в поделението. Те са общо 330 души, които, изглежда, засега няма да са силно натоварени, след като Pepper слиза от поточните линии.
Хуманоидът беше рекламиран като "първата машина, надарена с емоции" и SoftBank агресивно го промотираше на всички пазари, включително в САЩ и Япония, обещавайки, че приспособлението е достатъчно усъвършенствано за задачи, обикновено изпълнявани от служители, рецепционисти и преводачи.
"Изглежда, че Pepper (сглобен от тайванския производител на iPhone Hon Hai Precision Industry) ще се присъедини към машината на Honda, играеща футбол, ASIMO и QRIO на Sony като най-новите непрактични роботи с японски дизайн, които никога не са се интегрирали успешно на пазара", изтъкват от Zero Hedge.