Toast е малко позната извън САЩ технологична компания. Но само преди ден тя направи едно от най-големите първични публични предлагания на акции (IPO) на американския пазар през 2021 година.
Компанията дебютира на борсата в сряда, като пазарната ѝ капитализация достигна 31 милиарда долара, а след последното поскъпване на книжата, оценката ѝ доближи 33 милиарда долара.
Това бележи един повече от успешен период за Toast, като само преди 10 месеца - през ноември 2020 година, капитализацията ѝ е с 25 милиарда долара по-малко.
Успехът за компанията идва и след като през пролетта на миналата година тя премина през труден период. Затварянето на ресторантите в Щатите засегна бизнеса ѝ. Дружеството предоставя базиран на облачните услуги софтуер за заведения за хранене.
Тогава продажбите му се сриват с 80%, а месец по-късно ръководството взема решение да освободи 50% от служителите си.
След първоначалния шок обаче Toast успя да натрупа позитиви, фокусирайки се върху компании, предлагащи доставки на готова храна. Това ѝ помогна да добави рекорден брой нови клиенти през 2020 година и да увеличи печалбата си с 24%.
Базираният в Бостън старт-ъп е основан през 2013 година, като само преди година и половина - през февруари 2020-а, е оценен на 4,9 милиарда долара след кръг от инвестиции.