Пазарът на електромобили става все по-голям. На един от големите пазари за автомобили в света Америка закупените електрически коли са над 200 000 през третото тримесечие и досега не беше отчитана толкова висока цифра. Продажбите на електромобили растат по-бързо от всеки друг сегмент на автомобилната индустрия, пише Market Watch.

Покупките на електромобили на американците се увеличават с 67% през третото тримесечие на 2022 г. на годишна база, според доклад за продажбите на електрически леки превозни средства за третото тримесечие. Като цяло продажбите на нови автомобили са паднали с 0,1% през същия период.

Tesla губи позиции в надпреварата за продажби на електрически превозни средства, но въпреки това запазва огромна преднина пред конкурентите си. 64% от електромобилите, закупени от американците през третото тримесечие, са били на марката Tesla, което е спад (70% преди година).

Компанията губи позиции поради появата на нова конкуренция. Tesla Model Y и Model 3 отново заемат съответно първо и второ място по продажби на EV.

Продажбите и на двата модела нарастват на годишна база, но заемат все по-малък дял от пазара.

Двете тенденции - нарастващият пазар на електромобили и намаляващият дял на Tesla в него - вероятно ще продължат през четвъртото тримесечие.

Нови модели

Няколко EV модела с висок потенциал за продажби бяха обявени в края на третото тримесечие и имаха ефект върху резултатите от продажбите.

Chevy Bolt EV и Bolt EUV са на трето място, Ford F, Mustang Mach-E четвърти и Tesla Model S затваря челната петица по най-продавани електромобили в САЩ.

Продажбите на хибридни автомобили се понижават спрямо миналата година с 16%.

Toyota остава доминиращата сила в продажбите на хибриди. Близо 50% от хибридите, купени от американците през последното тримесечие, са под знака на Toyota.