Производителят на потребителски стоки Unilever повиши прогнозата си за продажбите, след като повиши и цените си. Това ще допринесе още за свиването на разходите за живот, пред което са изправени хора по целия свят.

Unilever, предлага известни марки като козметичната Dove и сладолед Magnum. Гигантът повиши цените си с 9,8% през първата половина на тази година в сравнение с преди година.

Покачването на цените се ускори до 11,2% през второто тримесечие, тъй като глобалният инфлационен натиск се увеличи. Това доведе до ръст на продажбите от 8,1% за първото полугодие, като обемите спаднаха с 1,6%, след като някои клиенти преминаха към по-евтини алтернативни продукти.

Покачващите се цени на суровините увеличиха разходите на Unilever тази година, особено в сектора на домашната грижа и компанията прехвърли тази сметка на клиентите.

Сега компанията очаква да надхвърли предишната си прогноза за ръст на продажбите между 4,5% и 6,5%, "движени от цената", тъй като продължава с високите цени за своите продукти.

Главният изпълнителен директор на Unilver Алън Джоуп, казва, че покачването на цените "смекчава" инфлацията на производствените разходи (като същевременно повишава потребителската инфлация).

Базовият ръст на продажбите от 8,1% се дължи на ценообразуване за смекчаване на инфлацията на производствените разходи, което, както се очакваше, оказа известно влияние върху обема.

По думите на Джоуп Unilever поддържа покачването на цените възможно най-ниско по време на период на "устойчива инфлация".

Unilever също продължава да насочва печалбите към своите инвеститори. Тя завърши транш за обратно изкупуване на акции от 750 милиона евро миналата седмица и планира да пусне втори транш през това тримесечие, тъй като има за цел да изкупи обратно до 3 милиарда евро от своите акции.