Международната компания Hermes е на път да задмине водещата при луксозните стоки марка в света Louis Vuitton. През следващите години именно Hermes има потенциал да стане най-големият бранд в луксозната индустрия по приходи, прогнозмират анализаторите на Citigroup, цитирани от Bloomberg.
Hermes генерира приходи от 13,4 милирада евро през 2023-а година. Продажбите на производителя на чантите Birkin ще ударят 20 милиарда евро до 2027 година или дори по-рано, според експертни проучвания.

Източник: iStock
Ценовата стратегия на френската компания варира от достъпна до суперлуксозна, което очевидно е успешна формула. И макар че има опасения за забавяне на търсенето за луксозните продукти след постпандемичния бум, акциите на Hermes се представят по-добре от тези на конкурентите с ръст от 20% от началото на годината.
Компанията е смятана за по-малко потърпевша от спада в индустрията заради експозицията си към много богати клиенти и уникалния си бизнес модел.
И все пак, все още конгломератът LVMH е най-голямата луксозна група в света със своите 75 марки. Нейните продукти варират от чанти до шампанско. Според оценката на анализаторите от HSBC, само Louis Vuitton генерира около 50% от рентабилността на LVMH и около 26 на сто от продажбите.