Конкуренцията в света на електромобилите в Китай продължава да набира скорост, наред с все по-наситеният пазар. Автомобилните производители в страната се опитват да се възползват от скорошното повишаване на цените на Tesla, като предлагат стимули. От друга страна компаниите се готвят за удара от влизането на електромобила на Xiaomi на пазара.

Автомобилната компания Nio разкри план за стимули за покупка, насочени към клиентите на стойност до 1 милиард юана (186,4 милиона долара), за да насърчи собствениците на бензинови автомобили да сменят возилото си, предлагайки предимства като смяна на батерии, допълнителни абонаменти за функция за шофиране и смартфон Nio.

Xpeng пък намали цените на определени превозни средства с до 20 000 юана (2 764 долара), а Chery Automobile въведе нулев данък върху покупката на избрани модели, пише ZeroHedge.

Примамливите промоции идват точно когато Tesla започва стратегия да увеличи цената на своя SUV модел Y - ход, за който беше намекнато, че ще увеличи търсенето и продажбите преди увеличението.

Xiaomi започва продажбите на своя електромобил. Първо на най-големия автомобилен пазар

Xiaomi започва продажбите на своя електромобил. Първо на най-големия автомобилен пазар

Електрическата SU7 започва на цени от 29 870 долара

Наред с очакването за покачване на цените, Tesla трябваше да намали производството в завода си в Шанхай, заради спад на доставките в началото на 2024 г. В момента конкуренцията на китайския автомобилен пазар, който е и най-големият в света, е жестока.

Xiaomi също навлезе на него, като обяви ценообразуването на новия си модел SU7 и започна да приема поръчки миналата седмица. След стартирането събра над 88 898 предварителни поръчки в рамките на първите 24 часа, според информация в социалните мрежи от Xiaomi.

Поне засега изглежда, че Tesla и BYD ще продължат да водят войната на върха и вероятно да контролират ценовата война, която върви в Китай.