Всеки офис е от значение! Както за служителите, така и за самата компания. Той е лицето и посланикът на една фирма - той комуникира пряко със служителите и партньорите чрез изразните средства на офис брандинга.
Важно е служителите да харесват работното си място, да се чувстват комфортно, така те са по-продуктивни и отдадени. Ето защо съвременният офис има мисията де бъде силен HR инструмент. Освен това работното място има и мощна PR роля, създавайки консистентен имидж, зависещ в голяма степен от въплъщаването на корпоративния стил в интериора на офиса. Не на последно място, офис пространствата могат да бъдат източник на сериозни икономии.
Тези елементи в ефективността и функционалността на работното място са сравнително нови, а отговорни за тяхното реализиране са агенциите за офис брандиране.
Българската компания "Office Branding" се занимава точно с това, предлагайки широка гама услуги за офис брандиране. От там разказват и по-подробно за философията зад корпоративно брандирания офис.

Източник: OfiiceBranding
"Ние възприемаме пространството в един офис като нов вид медия. Тя предоставя богати изразни възможности поради голямата площ за експозиция", обяснява Лидия Стригунова, която е мениджър реклама на "Office Branding".
"Всяка стена, всяка витрина може да е носител на информация, която да кореспондира пряко и косвено с дейността на фирмата и да бъде изразител на нейните ценности. Един офис може да разказва цели истории."
Стригунова посочва, че съществуват много и различни концепции за това как може един офис да бъде брандиран. Това зависи от идеята, която самата компания клиент реши да засегне и пресъздаде в очите на служителите и външните посетители. Всяко едно помещение може да носи ясно послание за същността, целите и ценностите на фирмата.
Предимствата от офис брандирането донякъде се обясняват с еволюцията на бизнеса в IT и аутсорсинг секторите. По думите на Стригунова все повече компании днес осъзнават, че офис пространството може да доведе до значителни икономии. Това е огромна площ, която може лесно да бъде използвана за реклама и PR, при това безплатно. Въпросът е това да бъде направено с вкус и стил, за което се грижат дизайнерите на "Office Branding".
По-нататък, подходящото офис брандиране създава траен имидж не само сред служителите, но и сред корпоративни гости и клиенти. "Представете си само, една фирма колко много може да спести от печатни материали например. Вместо това, същият ефект ще бъде постигнат, просто с една разходка из офиса", допълва Стригунова.
Не на последно място, умело брандираният офис създава повече от само приятна атмосфера за работа, която прави служителите по-мотивирани и продуктивни. Хубавият офис е и скрит коз при набирането на кадри, а брандирането е своеобразен залог за по-креативна работа. Чрез инструментите на архитектурата и дизайна в офисите, компаниите могат да създават фирмена уникалност и идентичност, която се пренася пряко върху служителите. По този начин те все повече се приобщават към кредото на компанията и изграждат по-висока степен на лоялност.

Източник: OfiiceBranding
Лидия Стригунова: "Много се радваме, когато срещаме амбициозни и целенасочени партньори, за които да изградим правилната офис концепция, предвид тяхната мисия и приоритети. Често дори нашите клиенти откриват и нови предимства от офис брандирането и поставят пред нас нови предизвикателства, което ни прави изключително щастливи."
Днес вече много работодатели се конкурират в усилията си да изразят своето отношение към процесите във фирмата, чрез ергономията на работно пространство. Брандирането обаче, не винаги гарантира успех, защото не винаги се прави по правилния начин. "Важно е интериорът на един офис да не бъде претоварен с излишен смислов заряд, това ще доведе до трайна умора на сетивата. В "Office Branding" осъзнаваме, че освен да работят, служителите трябва да отдъхват пълноценно и здравословно. За целта сме разработили свои авторски варианти за декориране на релакс зони, фитнес зали, ресторанти, кафенета и кантини, които са задължителна част от модерната бизнес среда", обяснява още Стригунова.

Източник: OfiiceBranding
"Office Branding" предлага първокачествено декориране на многообразни повърхности от различни материали - стени, стъклени врати, прегради, бюра и много други. Фирмата има и солиден опит при направата на навигационни табели и знаци, както и при изграждането на 3D лога.
Компанията може да се похвали и с много реализирани проекти в едни от най-известните бизнес сградите у нас. От сайта на "Office Branding" става ясно, че клиенти на фирмата са били българските офиси на компании като Genius Sports, Oracle, Xerox, Sutherland, Capital Fort, Astellas и други.

Източник: OfiiceBranding