Компанията Alibabа излезе с водещо предложение за приватизацията на китайския търговец Intime Retail Group с оферта, която наброява 2.6 милиарда долара на фона на започналото свиване на онлайн продажбите.

Ръстът им се забави през последните тримесечия, което накара гиганта в електронната търговия да разшири дейността си в други области, като например онлайн видео и местни услуги, пише Reuters.

За целта са предложени по 10 хонконгски долара за акция от компанията - по-висока цена от края на търговията от 28 декември.

Активите нараснаха с 38 на сто при възобновяването на търговията във вторник и достигнаха най-високата сума от юли 2015 година.

През 2014 г. Alibaba инвестира 692.25 милиона долара в Intime и вече притежава 27.82 на сто дял, докато основателят на самата Intime държи 9.17 процента.

Планът на двете страни е да бъде закупена останалата част от компанията с помощта на вътрешни парични средства и външно финансиране.

Офертата идва в момент, когато правителството работи по стратегия за разширяване на интернет сектора с комбиниране на онлайн и офлайн индустриите и насърчаване на технологии, които да донесат по-високи икономическите резултати, за да се противодейства на забавянето във втората по големина икономика в света.

Intime оперира в 29 универсални магазина и 17 търговски центрове в Китай. Печалбата на компанията обаче падна с 21.3% през първата половина на 2016 година.